Prezes Polskiego Radia przeprasza "niefortunne" porównanie


Nie zamierzałem porównywać Programu II Polskiego Radia z RMF Classic, ponieważ takie porównanie jest niefortunne. Jeśli ktoś tak zrozumiał moją wypowiedź, przepraszam za nieporozumienie - oświadczył wczoraj Jarosław Hasiński, prezes Polskiego Radia.

"Rzeczpospolita" była we wrześniu br. najczęściej cytowanym medium – wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Wczoraj w Agencji Informacji Telewizji Polskiej ruszyły zwolnienia grupowe. Na liście są m.in. twarze TVP Info Adrian Klarenbach i Edyta Lewandowska, prezenterka "Teleexpressu" Beata Chmielowska-Olech i operator raniony w Iraku. Globalny nakład bezpłatnych tytułów prasowych spadł w ub.r. o 10 proc. w porównaniu z rokiem 2008 – podaje serwis Newspaper Innovation.



Program "Tomasz Lis na żywo" może przestać ukazywać się na blisko dwa tygodnie przed wyborami prezydenckimi. Działającym w Telewizji Polskiej związkom zawodowym przekazano w piątek listy osób wytypowanych do zwolnień grupowych. Figurują na nich 382 osoby. Tomasz Szatkowski został nowym p.o. prezesem TVP. Dotychczasowy p.o. prezes spółki Bogusław Szwedo nieoczekiwanie złożył rezygnację z zajmowanej funkcji - dowiedziała się PAP w Radzie Nadzorczej TVP.

Były pracownik lub współpracownik dziennika ”Fakt” (Axel Springer Polska) założył bloga, w którym chce walczyć z redakcją tego tytułu. Zapowiada m.in. zbiorowy pozew o mobbing.

TVP, Polsat, TVN i Superstacja przygotowują wieczory wyborcze w dniu wyborów prezydenckich, które odbędą się 20 czerwca. Barbara Stanisławczyk przestanie kierować redakcją miesięcznika "Sukces" (Wydawnictwo Przekrój) - dowiedział się "Presserwis". Na stanowisku redaktora naczelnego zastąpi ją Agata Daniluk.

Reklamodawcy nie rezygnują z niemieckiego piłkarza Michaela Ballacka, mimo że nie wystąpi on na mundialu w RPA. Wydawca miesięcznika branżowego "OOH magazine" (Promo Expo Consulting) oferuje bezpłatną prenumeratę swojego magazynu na pierwszy kwartał 2010 roku. Sławomir Mokrzycki będzie od lipca dyrektorem wydawniczym w Wydawnictwie "Przekrój" (właściciel "Przekroju" i "Sukcesu").



Średnia cena w cenniku biura reklamy i handlu Telewizji Polskiej na kwiecień wzrosła o prawie 12 proc. w porównaniu z kwietniem ubiegłego roku.. Przewidywany wzrost kosztu dotarcia wynosi 6 proc. Miesięcznik ”Enter – najlepsze programy” (Burda Media Polska) zadebiutuje w nakładzie 150 tys. egz. Telewizja Polska chce zwolnić dyscyplinarnie Agatę Ławniczak, przewodniczącą poznańskiego Koła Związku Zawodowego Pracowników Twórczych TVP Wizja. Związek się na to jednak nie zgadza i grozi strajkiem.

Wiktory dla TVP i TVN


Na jubileuszowej, 25. gali wręczono w piątek nagrody za ubiegłoroczne osiągnięcia telewizyjne – Wiktory.

Płyty z muzyką klasyczną w "Gazecie Wyborczej"


Płyty z dwuczęściowego albumu "Najsłynniejsze dzieła muzyki klasycznej" są dołączane do części nakładu dzisiejszego i jutrzejszego wydania "Gazety Wyborczej" (Agora SA).

Drugi Lew w Cannes dla agencji Change


Agencja Change zdobyła drugiego Lwa podczas 57. Międzynarodowego Festiwalu Reklamowego Cannes Lions. Doceniono jej kampanię dla studia dźwiękowego Genetix realizowaną w Internecie na stronie Press.pl.

Chmura pyłów nie zakłóca sygnałów radiowo-telewizyjnych


Zdaniem ekspertów chmura pyłów wulkanicznych, która unosi się nad Europą, nie wpłynie na jakość sygnałów radiowo-telewizyjnych odbieranych w Polsce.

"WSI nie ingerowały w program o taśmach Beger"


Wojskowe Służby Informacyjne nie miały żadnego wpływu na program "Teraz My" w TVN z września 2006 r., gdy opublikowano nagrania z rozmów posłanki Samoobrony Renaty Beger z politykami PiS - oświadczyli w środę w sądzie dziennikarze Tomasz Sekielski i Andrzej Morozowski. TVN pozwał "Gazetę Polską" za artykuł sugerujący takie związki.

"Niezbędnik Inteligenta Plus" z promocją w mediach


"Polityka" Spółdzielnia Pracy, wydawca m.in. tygodnika "Polityka", będzie promowała następny numer "Niezbędnika Inteligenta Plus" zatytułowany "Czego szuka nauka?".

Liga ukraińska w Polsat Futbol


Polsat Futbol będzie pokazywać rozgrywki ukraińskiej ligi piłkarskiej.

B. szef ”Teleexpressu” ma kierować programami edukacyjnymi w TVP 1


Były kierownik redakcji ”Teleexpressu” w TVP 1 Krzysztof Juszczak może wrócić do Jedynki jako szef redakcji programów edukacyjnych – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie.

Wyzsze wpływy z reklam w rozgłośniach radiowych


Wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni monitorowanych przez Expert Monitor wyniosły w pierwszych trzech kwartałach br. 1,4 mld zł, czyli o 1,6 proc. mniej niż w tym okresie ub.r. – wynika z danych cennikowych.

Obawy TVP; niektóre kanały zostały zakodowane


Telewizja Polska zdecydowała się ponownie zakodować niektóre swoje kanały na satelicie, które w połowie września br. na potrzeby własnej platformy satelitarnej odkodowała.

Przekrój ma być jak "The New Yorker"


"»Przekrój« powinien stać się tygodnikiem społeczno-obyczajowym z rozbudowanym działem cywilizacji i kultury. Chciałbym, żeby był tworzony na wzór amerykańskiego tygodnika »The New Yorker«" – usłyszał zespół "Przekroju", który w piątek przed południem spotkał się z nowym właścicielem tygodnika Grzegorzem Hajdarowiczem.

W stolicy rusza pilotaż telewizji mobilnej


Spółka Info-TV-FM rozpoczyna program pilotażowy telewizji mobilnej w Warszawie.

Koniec brytyjskiego "Big Brothera"


W styczniu przyszłego roku reality show ”Big Brother” zniknie z brytyjskiej telewizji.

Pracownicy Dwójki domagają się odwołania prezesa Polskiego Radia


Pracownicy Programu II domagają się od rady nadzorczej Polskiego Radia zdymisjonowania prezesa Jarosława Hasińskiego oraz wyjaśnienia sytuacji anteny i planów wobec Dwójki.

Orlen reklamuje się w niemieckiej telewizji


Koncern naftowy PKN Orlen rozpoczął w niemieckich mediach kampanię promującą niemiecką sieć stacji benzynowych Star.

”Gazeta Lubuska” testuje newsroom przyszłości


”Gazeta Lubuska” kończy testować pilotażowy projekt pod nazwą newsroom przyszłości. Jego rozwiązania będą wprowadzane w pozostałych dziennikach Mediów Regionalnych.

TVP zaciska pasa; rośnie ilość zastępców dyrektorów


Działającą w Telewizji Polskiej "Solidarność" niepokoi, że zarząd szuka oszczędności głównie w redukcji zatrudnienia i obniżaniu wynagrodzeń pracowników, a jednocześnie mnoży stanowiska kierownicze.

Z TVP odejdą znani dziennikarze


Rafał Ziemkiewicz, Igor Zalewski i Grzegorz Pawelczyk odejdą z TVP Info - dowiedział się "Newsweek". To efekt medialnego sojuszu SLD z PiS.

Narodowa tragedia zmobilizowała wszystkich dziennikarzy


Choć sobota dla większości dziennikarzy jest dniem wolnym od pracy, z powodu tragedii w Smoleńsku redakcje zapełniły się błyskawicznie. Wracali nawet z urlopów w Egipcie.

Kontrowersyjna audycja zniknęła z Tok FM


Radio Tok FM zrezygnowało z niedzielnej audycji satyrycznej "Woobie Doobie".

Przez wybory mundial w TVP będzie uboższy


Oprawa relacjonowanych w Telewizji Polskiej mistrzostw świata w piłce nożnej może być uboższa z powodu przyspieszonych wyborów prezydenckich - poinformował "Super Express".

Wzrost RMF FM i Trójki, najgorszy wynik Radia Zet


RMF FM był liderem wśród rozgłośni ogólnopolskich pod względem udziału w czasie słuchania zarówno w czwartym kwartale ub.r., jak i całym 2009 roku – wynika z najnowszych badań Radio Track, realizowanych przez Millward Brown SMG/KRC.

Dyrektorzy oddziałów TVP już oszczędzają


Na spotkaniu z zarządem Telewizji Polskiej dyrektorzy oddziałów regionalnych będą negocjować swoje tegoroczne budżety.

Rośnie sprzedaż "Angory"


W segmencie tygodników opinii w pierwszym kwartale br. tylko "Newsweek Polska" poprawił sprzedaż wobec tego okresu ub.r. W grupie tygodników z przedrukami lepiej sprzedawał się "Tygodnik Angora", a wśród tygodników katolickich - "Gość Niedzielny" i "Tygodnik Powszechny".

Włoska telewizja upadnie? "Firmie grozi śmierć"


Włoskiej telewizji publicznej i radiu RAI grozi "śmierć" po "długiej agonii" - ostrzegł prezes Paolo Garimberti. Wyraził przekonanie, że firmę mogą uratować tylko gruntowne zmiany.